Perustiedot

  • Akseliväli: 1550 mm.
  • Kuivapaino: 267 kg.
  • Raideleveys: 1240 mm edessä, 1200 mm takana
  • Huippunopeus: 150 km/h.
  • Kiihtyvyys (0-100 kmh): 4,4 s.

Moottori

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -moottori
  • Optimoitu 4-1 pakosarja
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu muuttuvatilavuuksinen imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 59 kW
  • Vääntö: 60 Nm

Voimansiirto

  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö
  • STM -luistokytkin
  • Kuusivaihteinen vaihteisto

Runko

  • Putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasi/hiilikuitukatteet

Basics

  • Wheelbase: 1550 mm.
  • Dry weight: 267 kg.
  • Widht: 1240 mm front, 1200 mm back
  • Top speed: 150 km/h.
  • Acceleration (0-100 kmh): 4,4 s.

Motor

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -motor
  • Optimized 4-1 exhaust manifold
  • Dry sump lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized manifold with 20mm choke
  • Power: 59 kW
  • Torque: 60 Nm

Transmission

  • Drexler SAE LSD-differential
  • STM -slipper clutch
  • 6 gears

Frame

  • Tube frame
  • Fully triangulated structure
  • Fiberglass/Carbon fiber covers

Perustiedot

  • Akseliväli: 1580 mm
  • Kuivapaino: 247 kg
  • Raideleveys: 1250 mm edessä, 1200 mm takana
  • Huippunopeus: 160 km/h
  • Kiihtyvyys (0-100 kmh): 4s

Moottori

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -moottori
  • Optimoitu 4-2-1 pakosarja
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu alumiini/hiilikuituimusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 66 kW

Voimansiirto

  • Vakiokytkin
  • Kuusivaihteinen vaihteisto
  • Drexler SAE-LSD tasauspyörästö

Alusta

  • Cane Creek -täysin säädettävät iskunvaimentimet

Runko

  • Putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Germany

Basic

  • Wheelbase: 1580 mm
  • Dry weight: 247 kg
  • Width: 1250 mm front, 1200 mm back
  • Top speed: 160 km/h
  • Acceleration (0-100 kmh): 4s

Motor

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -motor
  • Optimized 4-2-1 Exhaust manifold
  • Dry sump lubrication
  • Tatech T32 Engine Control Unit
  • Optimized aluminum/carbon fiber suction kit with a regular 20 mm choke
  • Power: 66 kW

Transmission

  • Standard clutch
  • 6-Speed gearbox
  • Drexler SAE-LSD differential

Chassis

  • Cane Creek-Fully adjustable shock absorbers

Frame

  • Tube frame
  • Fully triangular structure
  • Fiberglass roofing

Competitions

  • FS Germany

Perustiedot

  • Akseliväli: 1550 mm
  • Kuivapaino: 238 kg
  • Raideleveys: 1294 mm edessä, 1220 mm takana
  • Huippunopeus: 160 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4 s

Moottori

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -moottori
  • Optimoitu 4-1 pakosarja
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu muuttuvatilavuuksinen imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 68 kW
  • Vääntö: 70 Nm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu kuusivaihteinen pneumaattinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Alusta

  • Epäsymmetriset hiilikuitutukivarret
  • Täysin säädettävä

Runko

  • Putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Germany
  • FS Austria

Basics

  • Wheelbase: 1550 mm
  • Dry weight: 238 kg
  • Width: 1294 mm front, 1220 mm back
  • Top speed: 160 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4 s

Motor

  • Yamaha FZ6 ’04 599 cm3 -motor
  • Optimized 4-1 exhaust manifold
  • Dry sump lubricant
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized manifold with 20mm choke
  • Power: 68 kW
  • Torque: 70 Nm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 6-speed pneumatic semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Chassis

  • Asymmetrical carbon fiber wishbones
  • Fully adjustable

Frame

  • Tube frame
  • Fully triangulated structure
  • Fiberglass roofing

Competitions

  • FS Germany
  • FS Austria

Perustiedot

  • Akseliväli: 1560 mm
  • Kuivapaino: 210 kg
  • Raideleveys: 1260 mm edessä, 1230 mm takana
  • Huippunopeus: 140 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4,4 s

Moottori

  • Yamaha YZF 450R 443 cm3 -moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 38 kW
  • Vääntö: 50 Nm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö
  • Teräksiset vetoakselit

Alusta

  • Epäsymmetriset hiilikuitutukivarret
  • Bilstein MDS 860 -iskunvaimentimet
  • Täysin säädettävä

Runko

  • Putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Hungary
  • FS Germany

Basic

  • Wheelbase: 1560 mm
  • Dry Weight: 210 kg
  • Widht: 1260 mm front, 1230 mm back
  • Top Speed: 140 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4,4 s

Motor

  • Yamaha YZF 450R 443 cm3 -motor
  • Dry sum lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with regular 20mm choke
  • Power: 38 kW
  • Torque: 50 Nm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential
  • Steel drive shafts

Chassis

  • Asymmetrical carbon wishbones
  • Bilstein MDS 860 -shock absorbers
  • Fully adjustable

Frame

  • Tube frame
  • Fully triangular design
  • Fiberglass roofing

Competitions

  • FS Hungary
  • FS Germany

Perustiedot

  • Akseliväli: 1560 mm
  • Kuivapaino: 218 kg
  • Raideleveys: 1260 mm edessä, 1230 mm takana
  • Huippunopeus: 140 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4,4 s

Moottori

  • Yamaha YZF 450R 443 cm3 -moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 38 kW
  • Vääntö: 50 Nm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu sähköpneumaattinen viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Alusta

  • Epäsymmetriset hiilikuitutukivarret
  • Bilstein MDS 860 -iskunvaimentimet
  • Täysin säädettävä

Runko

  • Putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Hungary

Basics

  • Wheelbase: 1560 mm
  • Dry Weight: 218 kg
  • Width: 1260 mm front, 1230 mm back
  • Top speed: 140 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4,4 s

Motor

  • Yamaha YZF 450R 443 cm3 -motor
  • Dry sump lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with 20mm choke
  • Power: 38 kW
  • Torque: 50 Nm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled pneumatic 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Chassis

  • Asymmetrical carbon fiber wishbones
  • Bilstein MDS 860 -shock absorbers
  • Fully adjustable

Frame

  • Tube frame
  • Fully triangulated structure
  • Fiberglass roofing

Competitions

  • FS Hungary

Perustiedot

  • Akseliväli: 1560 mm
  • Kuivapaino: 175 kg
  • Raideleveys: 1260 mm edessä, 1230 mm takana
  • Huippunopeus: 129 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4s

Moottori

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 47 kW
  • Vääntö: 50 Nm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Alusta

  • Hiilikuitutukivarret
  • Penske Formula Sae racing -säädettävät iskunvaimentimet

Runko

  • Ruukki Form 600 -materiaalista valmistettu putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Hiilikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Hungary

Basic

  • Wheelbase: 1560 mm
  • Dry Weight: 175 kg
  • Width: 1260 mm front, 1230 mm back
  • Top speed: 129 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4s

Motor

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-motor
  • Dry Sump Lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with regular 20mm choke
  • Power: 47 kW
  • Torque: 50 Nm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Chassis

  • Carbon fiber wishbones
  • Penske Formula Sae racing -Adjustable shock absorbers

Frame

  • Ruukki Form 600 -material made tubular frame
  • Fully triangular design
  • Carbon fiber roofing

Competitions

  • FS Hungary

Perustiedot

  • Akseliväli: 1560 mm
  • Kuivapaino: 200 kg
  • Raideleveys: 1260 mm edessä, 1230 mm takana
  • Huippunopeus 120 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4,3s

Moottori

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 40 kW @ 9500 rpm
  • Vääntö: 45 Nm @ 7000 rpm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Aerodynamiikka

  • Etusiiven downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Takasiiven downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Auton kokonaisdownforce: 1400 N @ 90 km/h

Alusta

  • Hiilikuitutukivarret
  • Penske Formula Sae racing -säädettävät iskunvaimentimet

Runko

  • Ruukki Form 600 -materiaalista valmistettu putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Hiilikuitukatteet

Kilpailut

  • FS Germany

Basic

  • Wheelbase: 1560 mm
  • Dry Weight: 200 kg
  • Width: 1260 mm front, 1230 mm back
  • Top Speed 120 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4,3s

Motor

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-motor
  • Dry Sump Lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with regular 20mm choke
  • Power: 40 kW @ 9500 rpm
  • Torque: 45 Nm @ 7000 rpm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Aerodynamics

  • Front wing downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Rear wing downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Total downforce: 1400 N @ 90 km/h

Chassis

  • Carbon fiber wishbones
  • Penske Formula Sae racing -Adjustable shock absorbers

Frame

  • Ruukki Form 600 -material made tubular frame
  • Fully triangular design
  • Carbon fiber roofing

Competitions

  • FS Germany

Perustiedot

  • Akseliväli: 1560 mm
  • Kuivapaino: 190 kg
  • Raideleveys: 1260 mm edessä, 1230 mm takana
  • Huippunopeus 120 km/h
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h: 4,3s

Moottori

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 40 kW @ 9500 rpm
  • Vääntö: 46 Nm @ 7800 rpm

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Aerodynamiikka

  • Etusiiven downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Takasiiven downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Auton kokonaisdownforce: 1400 N @ 90 km/h

Alusta

  • Hiilikuitutukivarret
  • Penske Formula Sae racing -säädettävät iskunvaimentimet

Runko

  • Ruukki Form 600 -materiaalista valmistettu putkirunko
  • Täysin kolmioitu rakenne
  • Lasikuitukatteet hiilikuituvahvistuksilla

Kilpailut

  • FS Italy
  • FS Czech

Basic

  • Wheelbase: 1560 mm
  • Dry Weight: 190 kg
  • Width: 1260 mm front, 1230 mm back
  • Top Speed 120 km/h
  • Acceleration 0-100 km/h: 4,3s

Motor

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-motor
  • Dry Sump Lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with regular 20mm choke
  • Power: 40 kW @ 9500 rpm
  • Torque: 46 Nm @ 7800 rpm

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Aerodynamics

  • Front wing downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Rear wing downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Total downforce: 1400 N @ 90 km/h

Chassis

  • Carbon fiber wishbones
  • Penske Formula Sae racing -Adjustable shock absorbers

Frame

  • Ruukki Form 600 -material made tubular frame
  • Fully triangular design
  • Fiberglass roofing with carbon fibre reinforcements

Competitions

  • FS Italy
  • FS Czech

Perustiedot

  • Akseliväli: 1555 mm
  • Kuivapaino: 191 kg
  • Raideleveys: edessä 1228 mm, takana 1230 mm
  • Huippunopeus: 120 km/h
  • Kiihtyvyys: 0-100 km/h 4,3 s

Moottori

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-moottori
  • Kuivasumppuvoitelu
  • Tatech T32 moottorinohjausyksikkö
  • Optimoitu imusarja sääntömääräisellä 20 mm kuristimella
  • Teho: 40 kW @ 9500 rpm
  • Vääntö: 46 Nm @ 7800 rpm
  • Polttoaine: etanoli

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Elektronisesti ohjattu viisivaihteinen puoliautomaattinen vaihteisto
  • Drexler SAE LSD-tasauspyörästö

Aerodynamiikka

  • Etusiiven downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Takasiiven downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Auton kokonaisdownforce: 1400 N @ 90 km/h

Alusta

  • Hiilikuitutukivarret magnesiumpäillä
  • Penske Formula SAE täysin säädettävät iskunvaimentimet

Runko

  • Teräsputkirunko (Ruukki Form 600)
  • Täysin kolmioitu rakenne

Kilpailut

  • FS Hungary
  • FS Germany

Basic

  • Wheelbase: 1555 mm
  • Dry Weight: 191 kg
  • Width: front 1228 mm, back 1230 mm
  • Top Speed: 120 km/h
  • Acceleration: 0-100 km/h 4,3 s

Motor

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2-motor
  • Dry Sump Lubrication
  • Tatech T32 ECU
  • Optimized intake manifold with regular 20mm choke
  • Power: 40 kW @ 9500 rpm
  • Torque: 46 Nm @ 7800 rpm
  • Fuel: Ethanol

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled 5-speed semi-automatic gearbox
  • Drexler SAE LSD-differential

Aerodynamics

  • Front wing downforce: 400 N @ 90 km/h
  • Rear wing downforce: 600 N @ 90 km/h
  • Total downforce: 1400 N @ 90 km/h

Chassis

  • Carbon fiber wishbones with magnesium heads
  • Penske Formula SAE fully adjustable shock absorbers

Frame

  • Steel Tube Frame (Ruukki Form 600)
  • Fully triangular design

Competitions

  • FS Hungary
  • FS Germany

Perustiedot

  • Akseliväli: 1555 mm
  • Kuivapaino: 191 kg
  • Raideväli: edessä 1228 mm, takana 1230 mm
  • Huippunopeus: 120 km/h
  • Kiihtyvyys: 0-100 km/h 4,3 s

Moottori

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2
  • Kuivasumppuvoitelu
  • MaxxECU V1
  • Optimoitu imusarja 20 mm kuristimella
  • Teho: 41 kW @ 9500 rpm
  • Vääntö: 46 Nm @ 7800 rpm
  • Polttoaine: bensiini

Voimansiirto

  • STM -luistokytkin
  • Sähköisesti ohjattu sekventaali-vaihdelaatikko
  • Dexler SAE LSD tasauspyörästö

Alusta

  • Teräksiset tukivarret
  • DT Swiss täysin säädettävät ilmajouset

Runko

  • Teräsputkirunko (SSAB Form-sarja)
  • Täysin kolmioitu rakenne

Kilpailut

  • FS Netherlands
  • FS Hungary

Basic

  • Wheelbase: 1555 mm
  • Dry Weight: 191 kg
  • Width: front 1228 mm, back 1230 mm
  • Top Speed: 120 km/h
  • Acceleration: 0-100 km/h 4,3 s

Motor

  • Aprilia RXV 550 cm3 V2
  • Dry Sump Lubrication
  • MaxxECU V1
  • Optimized intake manifold with 20mm choke
  • Power: 41 kW @ 9500 rpm
  • Torque: 46 Nm @ 7800 rpm
  • Fuel: Petrol

Transmission

  • STM -slipper clutch
  • Electronically controlled sequential gearbox
  • Dexler SAE LSD differential

Chassis

  • Steel wishbones
  • DT Swiss fully adjustable air suspension

Frame

  • Steel tube frame (SSAB Form-series)
  • Fully triangular design

Competitions

  • FS Netherlands
  • FS Hungary

Perustiedot

  • Akseliväli: 1590 mm.
  • Kuivapaino: 177,5 kg.
  • Huippunopeus: 120 km/h.
  • Kiihtyvyys (0-60m): 4,6 s.

Moottori

  • Yamaha YZ-450F.
  • 449,7 cc.
  • Martelius -rosteripakoputkisto.
  • MaxxECU -moottorinohjaus.
  • 3D-tulostettu imusarja.
  • Teho: 33 kW @ 9500 rpm.
  • Vääntö: 35 Nm @ 9000 rpm.
  • Polttoaine: 98 RON.

Voimansiirto

  • Drexler SAE -kitkalukollinen tasauspyörästö.
  • Luistokytkin.
  • Sähköinen vaihteenvaihtaja.

Aerodynamiikka

  • Täysin hiilikuituinen aerodynamiikkapaketti.
  • Etusiipi:
  • Etusiipi suunniteltu tuottamaan mahdollisimman paljon downforcea.
  • Etusiiven downforce: 456 N @ 16,7 m/s.
  • Etusiiven paino kiinnikkeineen: 4,8 kg.
  • Takasiipi:
  • Takasiivessä aktiivinen profiilien säätö.
  • Takasiiven downforce: 447 N @ 16,7 m/s.
  • Takasiiven paino kiinnikkeineen: 5,1 kg.
  • Sivuponttoonit:
  • Sivuponttoonit suunniteltu tehostamaan jäähdyttimen tehoa.
  • Sivuponttoonien paino: 1,6 kg/kpl.

Alusta

  • OZ Formula Student -magnesiumvanteet.
  • Avon Motorsport 7.0/16.0-10 -renkaat.
  • Koneistetut alumiininavat ja -olkavarret.
  • Cane Creek -ilmajousi/iskunvaimentimet.
  • Edessä vetotanko- ja takana työntötankojousitus.

Runko

  • Teräsputkirunko hiilikuitukattein.
  • Materiaali: SSAB Form -kylmävedetty saumaton teräsputki.
  • Alumiininen perälevy.
  • Paino: 31,3 kg.
  • Vääntöjäykkyys: 1648 Nm/deg.

Kilpailut

  • FS Netherlands
  • FS Czech

Basic

  • Wheelbase: 1590 mm.
  • Dry Weight: 177,5 kg.
  • Top Speed: 120 km/h.
  • Acceleration (0-60m): 4,6 s.

Motor

  • Yamaha YZ-450F.
  • 449,7 cc.
  • Martelius -Stainless steel exhaust piping
  • MaxxECU – Engine control unit
  • 3D-printed intake manifold
  • Power: 33 kW @ 9500 rpm.
  • Torque: 35 Nm @ 9000 rpm.
  • Fuel: 98 RON.

Transmission

  • Drexler SAE -friction lock differential
  • Slipper clutch
  • Electronic gear changer

Aerodynamics

  • Fully carbon-fiber aerodynamics package
  • Front wing:
  • Front wing designed to produce as much downforce as posbbile
  • Front wing downforce: 456 N @ 16,7 m/s.
  • Front wing Weight with bracket: 4,8 kg.
  • Rear wing:
  • Rear wing with active profile adjustment
  • Rear wing downforce: 447 N @ 16,7 m/s.
  • Rear wing Weight: 5,1 kg.
  • Side Covers
  • Side covers are designed to enhance the power of the radiator
  • Side covers Weight: 1,6 kg/pcs.

Chassis

  • OZ Formula Student -magnesium rims
  • Avon Motorsport 7.0/16.0-10 -tires.
  • Machined aluminium hubs and wishbones
  • Cane Creek -air spring/shock absorbers
  • Front rack and rear pushrod suspension

Frame

  • Steel tube frame with carbon fiber roofing
  • Materiaali: SSAB Form -seamless steel tube
  • Aluminium backplate
  • Wight: 31,3 kg.
  • Torsional stiffness: 1648 Nm/deg.

Competitions

  • FS Netherlands
  • FS Czech

TAMK Formula student Ry

Kuntokatu 3, Autolaboratorio F0-23,
33520 Tampere
+358503653241
formula.tamk@tuni.fi

Voit olla meihin yhteydessä myös lomakkeella

TAMK Formula student Ry

Kuntokatu 3, Autolaboratorio F0-23,
33520 Tampere
+358503653241
formula.tamk@tuni.fi

You can also contact us by filling the form!

Yhteistyökumppaniksi?

Onko yrityksesi kiinnostunut tekemään yheistyötä Tampere Formula Studentin kanssa?
Ota meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen formula.tamk@tuni.fi tai soita numeroomme, ja neuvotellaan yhdessä yhteistyökumppanuudesta!

Opiskelijoiden ylläpitämänä tiiminä yhteistyökumppaneidemme tuki on meille elintärkeää, joten ota rohkeasti yhteyttä jos haluat tukea tulevaisuuden ammattilaisten koulutusmahdollisuuksia.

Menossa mukana

Want to cooperate with us?

Is your company interested in doing co-operation with Tampere Formula Student? Contact us by email at formula.tamk@tuni.fi or call  and lets negotiate together with the partnership!

As the students ‘ team, the support of our partners is vital to us, so please feel free to contact us if you want to support the training opportunities of the future professionals.

Behind the Speed

Osa-aluevastaavat

Arttu

Arttu Vihavainen

Team manager

arttu.vihavainen@tuni.fi

Kristiina

Kristiina Rantanen

Business

kristiina.rantanen@tuni.fi

Jyri

Jyri Temonen

Technical manager

jyri.temonen@tuni.fi

Aaro (2)

Aaro Kankare

Chassis

aaro.kankare@tuni.fi

Mattias

Matias Pesonen

Powertrain

matias.pesonen@tuni.fi

Jussi

Jussi Mononen

Frame

jussi.mononen@tuni.fi

Kalle

Kalle Naskali

Electrics

kalle.naskali@tuni.fi

Petri

Petri Lampela

Electrics

juha.riihimaki@tuni.fi

Tapio Nokkonen

Aerodynamics

tapio.nokkonen@tuni.fi

Teemu Valkeejärvi

Teemu Valkeejärvi

Data

teemu.valkeejarvi@tuni.fi

Leaders

Arttu

Arttu Vihavainen

Team Manager

arttu.vihavainen@tuni.fi

Kristiina

Kristiina Rantanen

Business

kristiina.rantanen@tuni.fi

Jyri

Jyri Temonen

Technical manager

jyri.temonen@tuni.fi

Aaro (2)

Aaro Kankare

Chassis

aaro.kankare@tuni.fi

Mattias

Matias Pesonen

Powertrain

matias.pesonen@tuni.fi

Jussi

Jussi Mononen

Frame

jussi.mononen@tuni.fi

Kalle

Kalle Naskali

Electrics

kalle.naskali@tuni.fi

Petri

Petri Lampela

Electrics

petri.lampela@tuni.fi

Tapio Nokkonen

Aerodynamics

tapio.nokkonen@tuni.fi

Teemu Valkeejärvi

Teemu Valkeejärvi

Data

teemu.valkeejarvi@tuni.fi

Formula Student
Engineering Team

Tietoa meistä

Tampere Formula Student on Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijoista koostuva tiimi, joka kilpailee kansainvälisessä Formula Student -sarjassa. Formula Student -kilpailut järjestetään vuosittain kesäisin ympäri maailmaa, suurin osa kuitenkin Euroopassa. Kilpailujen ideana on kehittää opiskelijoiden osaamista oman alan vaativissa työtehtävissä ja tarjota autonvalmistajille ideoita tulevaisuuden autoihin. Kisoja sponsoroivat suuret yritykset kuten Bosch, Mahle, Audi ja Mercedes Benz.
Tampere Formula Studentin perimmäinen tarkoitus on tarjota ainutlaatuisia oppimismahdollisuuksia antamalla opiskelijoiden pyörittää omaa kilpatalliansa. Valtaosa tiimimme jäsenistä on insinööriopiskelijoita, mutta myös liiketalouden ja media-alan opiskelijoilla on suuri rooli tiimin toiminnassa. Tällä hetkellä tiimimme koostuu noin 60 henkilöstä.

Seuraa somessa!

 

Projektit

Jokainen Formula Student -tiimi valmistaa vuosittain uuden konseptiversion formula-autosta, ja kilpailee tällä kilpailuissa, jotka koostuvat monesta eri osa-alueesta. Kisat koostuvat kahdesta osa-alueesta: dynaamisesta ja staattisesta. Dynaamisissa kilpaillaan auton toimivuudella ja suorituskyvyllä, esimerkiksi kiihtyvyyden, kestävyyden ja pidon suhteen. Staattisissa osa-alueissa autoa tutkitaan papereiden ja suunnittelun kannalta: paljonko auton valmistukseen on kulunut rahaa, perustellaan auton teknisiä ratkaisuja ja miten autoa olisi mahdollista markkinoida. Markkinointiin kuuluu fiktiivinen liiketoimintasuunnitelma, joka esitetään kilpailun tuomareille. Formula Student on ennen kaikkea suunnittelukilpailu. Kausi huipentuu kesän kilpailuihin, joissa koko vuoden suunnittelutyö punnitaan.
Voit tutustua tiimimme ja sen toimintaan paremmin klikkaamalla itsesi tiimi-sivullemme, tai blogiimme tsekkaamaan uusimmat postaukset toiminnastamme!

Formula Student
Engineering Team

About Us

Tampere Formula Student is a motorsport designing team consisting of students from Tampere University of Applied Sciences. We compete in the international Formula Student -series against other universities around the globe. The competitions we attend are held in Europe but you can find them anywhere in the world. The goal of the competitions is to educate participating students by letting them run their actual teams and solve real life problems they face. The competition also provides fresh ideas to the current automotive industry. The series is ever growing and is therefore sponsored by big names such as Mercedes Benz, Audi, Mahle and Bosch.

Follow us on Social Media!

 

Structure of the season

We build a new formula style concept vehicle every year. We start designing the car in September and the actual building starts immediately after new years eve. When the car is ready, we do rigorous testing with it and after that we’re ready to start competing. The competitions consist of static and dynamic events. In dynamic events, the car is tested in action based events, and in static events we compete with our car’s “paperwork”: how the car is built, why we’ve made the technical solutions our car has and how the car should be marketed to the public. Marketing also includes a fictional business plan which is presented to the judges in the style of “Shark Tank”.